Se trata de dos artículos publicados por el hoy Presidente de la Real Academia Galega, Xosé Luís Méndez Ferrín, hace tres y cinco años, respectivamente.
O caso é que existe hoxe en Galicia unha corrente ideolóxica celtista que pretende que o Samain ou Samhainn ou Oidche Shamhna, lonxe de ser algo exótico e irlandés ou escocés, constitúe unha celebración auténticamente galega (por celta) e da cal xa se teñen, tendo Ortigueira como punto de irradiación, escrito e difundido unidades didácticas nas escolas.
Vexa como, no tempo dun alustre, un costume imposto polo imperialismo norteamericano (Halloween) se transforma nunha falsa tradición céltica galega. Ou sexa dunha imposición a unha impostura.
2.nov.2007: Tempo de santos
4.nov.2005: Peste Halloween
Vale, que no es una fiesta auténticamente gallega. Pero supongo que en Galicia, con el tradicional culto a los muertos, es fácil suponer que algo de aquello quedaría. Mi madre, ya jubilada, cuando niña vaciaba calabazas y les ponía una velqa dentro. Luego el tema de los disfraces y el «gótico» añadido es importado, pero la celebración de difuntos está profundamente enraizada en la cultura gallega. Que conste, no tengo nada en contra con que los niños se disfracen ese día. Incluso en los colegios hacen fiestas de «Halloween». Prefiero esto, al chabacano y ruidoso carnaval.
Pois se Ferrín o di… santa palabra.