La Voz de Galicia
Girando en círculos sobre la música pop
Seleccionar página

(texto escrito originalmente para el periódico)

El cortometraje de animación O fabricante de ás de bolboreta dirigido por Daniel Abalo (O Grove, 1981) ha sido elegido finalista en la novena edición del Festival Internacional de Cortos FIB. Se trata de un certámen que se desarrolla en la localidad de Benicassim (Castellón) paralelo de las actividades musicales del FIB, el gran evento de referencia del panorama indie español, que se celebrará del 19 al 22 del próximo mes de julio.

La pieza con la que participa Abalo, es una pequeña historia de animación digital cuyo origen radica en un tema del grupo zaragozano El Niño Gusano titulada El fabricante de alas de mariposa. «É unha das miñas cancións favoritas — explica el autor— e cada vez que a escoitaba deixábame levar pola música e a letra, e imaxinábame quen sería ese fabricante de ás, onde viviría, se tería familia e que o levou a fabricar ás de bolboretas. Co meu corto dou a miña versión, e fago unha pequena homenaxe a ese gran grupo que foi El Niño Gusano».

En la historia Abalo, además del gusto musical, vuelca su idealismo en el mesaje: «Gústame pensar que se hai algo no que crees, e o intentas con todas as túas forzas sempre o podes conseguir, non hai nada imposible». De todas maneras, ello lo plantea como un punto de partida: «O que realmente me gusta desta curta, é pensar que cada un lle busca un significado a historia, e sorpréndeme ver como moita xente me da a súa opinión sobre a historia, que non ten nada que ver co que eu tiña en mente, pero que podería ser o significado».

Segunda vez
La conexión musical del corto de Dabiel Abalo no es accidental, ni esta es la primera vez que acude al FIB. El autor se ocupa de la batería la banda de indie-pop Nadadora, que formó parte del cartel del festival en la edición de 2005. El guión del corto correspondió a Gonzalo Abalo, su hermano, que también milita en la banda como cantante y guitarrista: «A súa axuda foi fundamnetal para darlle forma a historia que eu quería plasmar».

Esta noticia no hace sino confirmar el buen momento de la animación en Galicia. Abalo hace una radiografía: «Temos a duas empresas pioneiras en europa coma son Bren e Dygra, creaccións individuais coma pode ser De profundis de Miguel Anxo Prado e algúns masters en creaccións audiovisuais que imparten nas universidades galegas». De cualquier modo matiza el optimismo: «No mundo do audiovisual non se pode falar moito do futuro, porque este depende de demasiadas variables, que non sempre estan na túa man».