La Voz de Galicia
Recuperación diaria das columnas de Á Marxe, escritas por Carlos Casares en "La Voz de Galicia"
Seleccionar página

Onte, no curso de Iria, tivemos mesa redonda. Como era de esperar, Sánchez Dragó prometeu falar quince minutos, pero pasouse de control e acabou nos corenta. Non houbo problema por dúas razóns. En primeiro lugar porque Luis Racionero foi brevísimo e porque eu mesmo, que en público me corto un pouco, cedín parte do tempo que me correspondía. En segundo, porque a xente estaba encantada co torrente verbal de Fernando. Cando é así, non hai problema: o malo sería que se tratase dun rollo. Despois, durante o almorzo, aproveitamos para gastarlle bromas. Defendeuse aducindo unha timidez que, polo que se pode ver, disimula moi ben.

Logo, Luis Racionero andaba preocupado por coñecer a colección de botellas asinadas que ten Cela nun dos cuartos da fundación, pero esquecémonos de amosarllas. A verdade é que merece a pena: hainas coa firma de Picasso, de Hemingway ou de Menéndez Pidal, que era abstemio. Creo que é unha botella máis pequeña que as demais: todo un detalle de delicadeza.

Antes de ir a xantar, pasamos pola parte da fundación que alberga o Museo do Ferrocarril, posto baixo a advocación de John Trulock, o avó de Cela. O tema do tren, como teño contado aquí moitas veces, fascíname desde neno. Na pequena tenda de recordos que teñen alí atopei un modelo de latón, daqueles de corda, que puxen a funcionar máis tarde sobre unha mesa, ao pé da parede onde se exhiben un grupo de debuxos que Picasso fixo para Cela. Unha irreverencia que durou pouco porque Prada e Conte xa se empezaban a emocionar. Deixeino para despois, só na casa. Como non están os rapaces, ninguén me pode rifar por comportarme como un rapaz.

Esta columna publicouse orixinalmente o 15 de xullo de 1999.